пятница, 4 августа 2017 г.

ПРО РЕФЕРЕНТНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ ТА РЕІМБУРСАЦІЮ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ...

Урядова постанова щодо регулювання цін на ліки потребує доопрацювання — Всеукраїнська фармацевтична палата
Урядова постанова щодо регулювання цін на ліки потребує доопрацювання — Всеукраїнська фармацевтична палата
Прийняті 9 листопада урядові постанови щодо референтного ціноутворення та реімбурсації лікарських засобів викликали неабиякий резонанс на фармацевтичному ринку. Досі як у регуляторів, так і в операторів ринку відсутнє єдине розуміння нового механізму ціноутворення на ліки. Численні наради з Прем’єр-міністром України та фахівцями МОЗ не дали відповідей на ряд питань щодо сфери дії референтного ціноутворення, порядку розрахунку цін та переліку ліків, ціни на які підлягатимуть регулюванню. У зв’язку із цим ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» звернулася до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням терміново зібрати представників професійної спільноти, зайнятих у фармацевтичному секторі охорони здоров’я, для до­опрацювання урядової постанови щодо державного регулювання цін на ліки.

ВСЕУКРАЇНСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА ПАЛАТА
Громадська організація
Вельмишановний Володимире Борисовичу!
Користуючись нагодою, висловлюємо Вам свою повагу та підтримку дій Уряду, спрямованих на покращення доступності медикаментозної допомоги для населення України.
ГО «ВФП» є громадською професійною самоврядною організацією, що об’єднує фізичних осіб — громадян України за єдиним принципом — наявність фармацевтичної освіти, які працюють в закладах системи охорони здоров’я, незалежно від форми власності.
ГО «ВФП» є єдиною на теренах країн пострадянською простору, що має статус організаційного члена Міжнародної фармацевтичної федерації (International Pharmaceutical Federation — FIP).
Кабінетом Міністрів України 9 листопада 2016 р. видано Постанову № 862 «Про державне регулювання цін на лікарські засоби» (оприлюднено 01.12.2016 р.), дію якої пропонуємо відтермінувати до офіційного роз’яснення п.п. 1 та 3 документа компетентним органом влади, інакше будь-яка невизначеність призведе до різної інтерпретації норм Постанови. З метою недопущення порушення державної дисципліни цін, уникнення непорозумінь з контролюючими органами і забезпечення прозорості ціноутворення від виробника (імпортера) до кінцевого реа­лізатора — аптеки — кожен суб’єкт господарювання, який бере участь у реалізації лікарських засобів, повинен зазначити в первинних документах фактичну ціну продажу товару, за якою проводяться розрахунки: оптово-відпускну ціну виробника або імпортера, закупівельну або роздрібну ціну одиниці препарату.
Вимоги Постанови Кабінету Міністрів України в умовах коливання валютних курсів призведуть до скорочення загальної номенклатури лікарських засобів в аптечних закладах України, збільшення частки медикаментів високої вартості та зменшення частки доступних за ціною препаратів, скорочення обсягів вітчизняного виробництва, мережі аптечних закладів та зайнято­сті у цій сфері, зростання соціальної напруги у суспільстві, що є однією з основних загроз національним інтересам і національній безпеці країни у соціальній сфері.
Різними Постановами КМ України внесено більше десятка змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955, тому посилання в новій Постанові до деяких діючих пунктів старої є щонайменше некоректним та вносить плутанину для аптечних працівників під час формування роздрібних цін.
У Постанові КМУ від 9 листопада 2016 р. № 862 існують деякі юридичні колізії:
п. 1. «Запровадити з 1 січня 2017 р. державне регулювання граничних цін на лікарські засоби шляхом встановлення Міністерством охорони здоров’я референтних цін на лікарські засоби, у межах яких визначається оптово-відпускна ціна» з 1 січня 2017 р. неможливо, тому що:
Постановою КМУ від 09.11.2016 р. № 863 відшкодування вартості лікарських засобів під час амбулаторного лікування осіб з серцево-судинними захворюваннями, цукровим діабетом II типу, бронхіальною астмою за переліком міжнародних непатентованих назв лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, впроваджується з 1 квітня 2017 р. (як бути з іншими пільговими категоріями захворювань, чи поширюється дія даної Постанови на інші категорії ліків — взагалі не вказано).
Міністерство охорони здоров’я не завжди своєчасно та, як показує практика, повільно проводить декларування оптово-відпускних цін, як результат — виникнення проблеми із забезпеченням хворих.
П. 3 Постанови КМУ від 9 листопада 2016 р. № 862:
абзац 1 — про який Національний Перелік йдеться? Його до цього часу не оприлюднено МОЗ.
Гранична торговельна надбавка (націнка) в розмірі 15% з урахуванням податків та зборів — невідомо, до якої ціни встановлюється надбавка (у Додатку до Постанови КМУ від 09.11.2016 р. допущено грубу помилку: Латвійська Республіка — референтна ціна: Бісопролол 2,5 мг — 0,51 євро, ціна ЕХW — 2,58 євро).
Одночасно відсутнє офіційне роз’яснення щодо таких питань:
коли буде опубліковано реєстр референтних цін на лікарські засоби, на які поширюється дія постанови КМУ від 09.11.2016 р. № 862?
коли буде опубліковано порядок розрахунку надбавок (націнок)?
яким чином будуть формуватися відпускні ціни на наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори для лікувально-профілактичних закладів за безоплатними та пільговими рецептами?
яка торговельна націнка встановлюється аптечним закладом на лікарські засоби, що внесені до Національного переліку?
як вчиняти із залишками лікарських засобів, що будуть знаходитися на час запровадження Постанови КМУ в аптечних закладах та у дистриб’юторів?
незрозумілим є механізм приведення існуючих у даний час цін до рівня референтних (на чий рахунок буде покладено збитки під час переоцінки лікарських засобів?).
Виходячи з вищевикладеного та враховуючи велику соціальну значимість дій Уряду, спрямованих на створення умов щодо покращення медикаментозного забезпечення населення та необхідності підготовки детального тлумачення та офіційного роз’яснення вимог Постанови КМУ від 09.11.2016 р. № 862, які запроваджуються з 1 січня 2017 р. в частині державного регулювання граничних цін на лікарські засоби шляхом встановлення Міністерством охорони здоров’я референтних цін на лікарські засоби, у межах яких визначається оптово-відпускна ціна, та недопущення порушення основного принципу безперервності лікування, що призведе до погіршення стану здоров’я за рахунок зникнення з полиць аптек низки лікарських засобів, що може призвести до соціального вибуху, пропонуємо, вельмишановний Володимире Борисовичу, терміново зібрати представників професійної спільноти, зайнятих у фармацевтичному секторі охорони здоров’я, для доопрацювання даної Постанови.

1 комментарий:

  1. Це дуже важлива тема, окрім цього , хочу відмітити що наша країна розвивається дуже швидко у діджитал напрямі.
    https://rx.ua/
    ДОВІДНИК ЕКВІВАЛЕНТНОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, в якому можно довідатись багато про що.

    ОтветитьУдалить