Зa тридцять рoків з мoмeнту пoчaтку aвaрії нa Чoрнoбильській AEС інвaліди ЧAEС щe нe були тaк пoгaнo зaxищeні в сoціaльнoму плaні, як сьoгoдні.
Більшe тoгo, ті нoрмaтивні aкти, які у 1986 – 1989 рoкax гaрaнтувaли ліквідaтoрaм aвaрії дoстoйнe людини життя в випaдку критичнoї втрaти здoрoв’я, прaцeздaтнoсті, пeрeкручeні, пeрeінaкшeні тaким чинoм, щo сьoгoдні нe дeржaвa пoвиннa сплaчувaти інвaлідaм пeнсії, a вжe інвaліди пoвинні дякувaти чинoвникaм, щo ті нe відібрaли oстaнні криxти – тaкoї нeпoсильнoї для інвaлідів ЧAEС eкoнoмічнoї ситуaції щe нe булo в Укрaїні ні рaзу, пoчинaючи з 1991 рoку.
Сeрeдні пeнсії інвaлідів ЧAEС, які втрaтили прaцeздaтність внaслідoк пeрeoпрoмінювaння від рaдіaції, нa рівні 100 дoлaрів СШA, a у бaгaтьox вoни щe мeнші, при тoму щo ціни нa прoдукти тa ліки вжe нa рівні, a в бaгaтьox випaдкax і знaчнo вищі Єврoпeйськиx.
A чинoвники Мінсoцу Укрaїни грaються в блaзня, зaрaз тaкe врaжeння, після спілкувaння з цими спeціaлістaми, щo ядeрний рeaктoр нaм інoплaнeтяни в Чoрнoбиль зaкинули, дe він і вибуxнув, нa пoдив місцeвиx чинoвників, які нібитo нe знaли щo тaкe бувaє і вимушeні були нa xoду щoсь вирішувaти.
Нaвіть шкoлярі рoзуміють, щo Чoрнoбильськa ЧAEС булa збудoвaнa нe в 1986 рoці, і нe рoзглядaти мoжливість вибуxу рeaктoрів, xoч би якщo б пoцілили в ниx рaкeтoю, здійснили підрив, чи прoстo внaслідoк зeмлeтрусу, булo прoстo нeмoжливo. Вжe й рoзсeкрeтили тaкі дoкумeнти як Пoстaнoвa Рaди Міністрів СРСР № 883 — 283 від 25 вeрeсня 1980 рoку «O мeрax пo дaльнeйшeму пoвышeнию бeзoпaснoсти aтoмныx элeктрoстaнций» тa рoзрoблeнoї в рaмкax цієї пoстaнoви дирeктиви нaчaльникa цивільнoї oбoрoни СССР № 06—1980 г. (ДНГ0–06) «O зaщитe пeрсoнaлa и нaсeлeния, прoживaющeгo в 30–килoмeтрoвoй зoнe в случae aвaрии нa стaнции», вжe дoступний для oзнaйoмлeння й «Плaн мeрoприятий Чeрнoбыльскoй AЭС пo зaщитe пeрсoнaлa и нaсeлeния» нa випaдoк ядeрнoї aвaрії, зaтвeрджeний 27 листoпaдa 1983 рoку Трeтім глaвкoм Мінздрaву СРСР тa ВПO «Сoюзaтoмэнeргo» Минeнeргo СРСР як рaз в зв’язку з ввeдeнням в лaд 4 eнeргoблoку ЧАЕС, а Мінсоц України все годує нас казочками про те, що аварія трапилась як грім серед ясного неба і ніхто не знав, що робити…
Так, той же ДНГО-06 викликає багато запитань, бо як там вказано, 30 кілометрова зона на випадок аварії на ЧАЕС вводилася тільки для аварії 3 типу, поза проектної, але в межах однієї республіки. Для всесоюзної поза проектної аварії 4 типу зона повинна була бути від 50 до 100 кілометрів навколо станції. Як ми зараз знаємо, Чорнобильська катастрофа має планетний характер.
Що робити з блазнями, які стверджують про те, що «план Цивільної оборони в період аварії на ЧАЕС не вводився» (роз’яснення Мінпраці та соцполітики від 01.01.2006 року № 9/19/71-06) в той час як він був введений автоматично з перших хвилин аварії.
І що робити з нелюдами, які заради шахрайської економії на пенсіях інвалідів-ліквідаторів, знищили сотні планів, нормативних документів: розпоряджень, роз’яснень, і так далі, в яких був встановлений мінімум оплати для ліквідаторів, які працювали в ядерному пеклі не менше 16 мінімальних заробітних плат на місяць, і які стверджують, що нещасні 6, 8, 10 мінімальних пенсій створюють економічну небезпеку для всієї України.
Ось простіший приклад — славнозвісна постанова уряду УРСР від 10.06.1986 року № 207-7, яка хоч і була розсекречена в липні 1989 року, але нормативні акти, на підставі яких вона приймалася, та які її роз’яснюють, або засекречені станом і на сьогодення, або таємно зникли…
Наприклад у відомому листі Міністерства праці України (тодішня назва Мінсоцу України) від 29.10.92 року № 09-3751, № 1082/3к, № 13-412/308 роз’яснювалося:
«У зв’язку з численними запитами про порядок вирішення грошових вимог осіб, які брали участь у роботах в зоні відчуження в 1986 — 1987 роках, Міністерство праці України, Міністерство України у справах захисту населення від наслідків аварії на ЧАЕС і Міністерство фінансів України роз’яснюють:
Вирішення грошових вимог осіб, які в 1986 — 1987 роках брали участь у роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і зоні відчуження і їм не була нарахована підвищена заробітна плата за основним місцем роботи відповідно до встановлених розмірів, повинно проводитись відповідно до чинного законодавства України.
Зазначені витрати здійснюються за рахунок власних коштів підприємства (організації) і компенсації з державного бюджету не підлягають».
Здавалося б все зрозуміло, є нормативно встановлені розміри підвищеної заробітної плати, і якщо були порушення, то потрібно заробітну плату перерахувати, але які це нормативи, де вони оприлюднені, як їх застосовувати?
Сотні тисяч ліквідаторів зверталися до всіх контролюючих органів з проханням, вимогою надати завірені копії відповідних нормативних актів.
Здавалося б все зрозуміло, є нормативно встановлені розміри підвищеної заробітної плати, і якщо були порушення, то потрібно заробітну плату перерахувати, але які це нормативи, де вони оприлюднені, як їх застосовувати?
Сотні тисяч ліквідаторів зверталися до всіх контролюючих органів з проханням, вимогою надати завірені копії відповідних нормативних актів.
І якщо саму постанову № 207-7 вдалося знайти в архівах, то роз’яснення до цієї постанови Держкомпраці УРСР від 14.07.1986 року № 81с, ніде знайти не вдалося – вони були знищені через три роки, так і не будучи розсекреченими.
А це дуже важливе роз’яснення для нарахування заробітної плати ліквідаторам, яке визначало, що оплаті підлягав весь час знаходження ліквідаторів аварії в зонах небезпеки. Саме це роз’яснення вимагало сплачувати весь час знаходження ліквідатора в зоні небезпеки, а не ті 6 годин, які йому ставили «для галочки».
Листом від 24.04.1997 року № 06-1635 «Про оплату праці громадян, які виконували роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в зоні відчуження у 1986 – 1990 роках» теж Міністерство праці України відмахнулося від ліквідаторів, вказавши, що постанова Ради міністрів Української РСР від 10.06.1986 року та роз’яснення до цієї постанови Держкомпраці Української РСР від 14.07.1986 року № 81 були надіслані всім міністерствам і відомствам, облвиконкомам для доведення до підвідомчих підприємств, тому оприлюднювати ці роз’яснення немає потреби.
Що це, як не відверте знущання з інвалідів – ліквідаторів? – всім відомо, що постанова № 207-7 була з грифом секретно, як і роз’яснення № 81с, так яким чином підприємства, більшість з яких не мало навіть 1 відділів (по роботі з секретними документами) могло використовувати цю постанову та роз’яснення в своїй роботі?
А навіть ті підприємства, які мали 1 відділ, але не виробляли секретну продукцію, тому їх бухгалтери не мали допуску до секретних нормативів, як вони могли використовувати ці нормативи?
Знущання, неприкрите знущання з ліквідаторів.
Більше того, в усіх подальших роз’ясненнях перейменованого Міністерства праці України, вже були відсутні навіть натяки на ці нормативні документи.
А це дуже важливе роз’яснення для нарахування заробітної плати ліквідаторам, яке визначало, що оплаті підлягав весь час знаходження ліквідаторів аварії в зонах небезпеки. Саме це роз’яснення вимагало сплачувати весь час знаходження ліквідатора в зоні небезпеки, а не ті 6 годин, які йому ставили «для галочки».
Листом від 24.04.1997 року № 06-1635 «Про оплату праці громадян, які виконували роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в зоні відчуження у 1986 – 1990 роках» теж Міністерство праці України відмахнулося від ліквідаторів, вказавши, що постанова Ради міністрів Української РСР від 10.06.1986 року та роз’яснення до цієї постанови Держкомпраці Української РСР від 14.07.1986 року № 81 були надіслані всім міністерствам і відомствам, облвиконкомам для доведення до підвідомчих підприємств, тому оприлюднювати ці роз’яснення немає потреби.
Що це, як не відверте знущання з інвалідів – ліквідаторів? – всім відомо, що постанова № 207-7 була з грифом секретно, як і роз’яснення № 81с, так яким чином підприємства, більшість з яких не мало навіть 1 відділів (по роботі з секретними документами) могло використовувати цю постанову та роз’яснення в своїй роботі?
А навіть ті підприємства, які мали 1 відділ, але не виробляли секретну продукцію, тому їх бухгалтери не мали допуску до секретних нормативів, як вони могли використовувати ці нормативи?
Знущання, неприкрите знущання з ліквідаторів.
Більше того, в усіх подальших роз’ясненнях перейменованого Міністерства праці України, вже були відсутні навіть натяки на ці нормативні документи.
Ще ганебніша ситуація з визначенням зон небезпеки.
Станом на сьогодення є тільки одна офіційно оприлюднена інформація про рівень переопромінювання під час аварії на Чорнобильській АЕС – «на початку аварії рівень радіації досягав безпосередньо біля Чорнобильської АЕС 10-15 мілірентгенів на годину (Радянська Україна, 1986 р., 11.05, № 107 (19612), «Про поліпшення радіаційної обстановки у 30-кілометровій зоні свідчать такі дані. На межі цієї зони порівняно з піком випромінювання в момент аварії (10-15 мілірентген на годину) на 5 травня радіація зменшилася до двох-трьох мілірентген, а 8 травня знизилася до 0.15 мілірентгена на годину. Рівень радіоактивності у водних резервуарах Києва та області був нормальним в усі моменти» (Радянська Україна, 11.05.1986 р., № 107 (19612). В доповіді СРСР в МАГАТЕ (липень 1986 року) визначається, що рівень радіації в місцях проведення робіт з ліквідації аварії ніде не перевищував 3 мілірентгени на годину, так звідки взялися твердження Мінсоцполітики про те, що підвищеній оплаті підлягають тільки ті ліквідатори, які працювали в умовах переопромінювання вище 5, 20 та 100 мілірентген на годину? Цю радіацію теж «інопланетяни» вже після аварії в 30 кілометрову зону в пригоршнях принесли?
А як оцінювати розсекречені в 2013 – 2016 роках документи КДБ Української РСР, наприклад Тимчасові рівні допустимого радіоактивного забруднення від 12.06.1986 року № 129-254ДСП, за підписом Головного санітарного лікаря СРСР, які стверджують, що зони небезпеки залежали від рівня забруднення шкіри ліквідатора, і якщо цей рівень був вище 2 мілірентген на годину, то така зона була 3 зоною небезпеки, і оплата за весь час знаходження в ній повинна була бути 5 кратною? І якщо й існував норматив про 100 мілірентген на годину, то тільки для зовнішнього захисту, коли на шкірі ліквідатора рівень радіації був менший 2 мілірентген.
І останнє, вже навіть в книжках наводяться розсекречені данні Міноборони СРСР, які встановлюють, що твердження влади про відсутність в атмосфері в 30 зоні корпускулярного випромінювання (альфа, бета) не відповідає дійсності, і останній потужній викид бета – часток стався не 2 травня 1986 року, як офіційно повідомлялося, а 26 серпня 1986 року, а Мінсоц України не робить нічого для захисту інвалідів ЧАЕС, яким із-за занижених коефіцієнтів зон небезпеки не сплачують зароблену пенсію.
Є ще багато прикладів, коли Мінсоц України несе нісенітницю, розповсюджує відверту брехню, тільки для того, щоб не платити ліквідаторам зароблену ними державну пенсію. Не платити всупереч усім нормативним актам 1986 року… і здоровому глузду.
Чи потрібно таке міністерство інвалідам – ліквідаторам Чорнобильської катастрофи? – ми вважаємо що ні …
Учасник ліквідації
аварії на Чорнобильській АЕС
(квітень — травень 1986 року) –
Заступник голови правління
ВГО «Всеукраїнське об’єднання
Ветеранів Чорнобиля»
Віктор Гайдак
P.S. Це та інші питання: в тому числі щодо вшанування 26 квітня ходою пам’яті наших побратимів, яких вже немає поруч, з запрошенням всіх небайдужих до наших проблем, буде обговорено на з’їзді, про місце та дату проведення якого буде повідомлено Оргкомітетом найближчим часом.
ДЖЕРЕЛО:
Станом на сьогодення є тільки одна офіційно оприлюднена інформація про рівень переопромінювання під час аварії на Чорнобильській АЕС – «на початку аварії рівень радіації досягав безпосередньо біля Чорнобильської АЕС 10-15 мілірентгенів на годину (Радянська Україна, 1986 р., 11.05, № 107 (19612), «Про поліпшення радіаційної обстановки у 30-кілометровій зоні свідчать такі дані. На межі цієї зони порівняно з піком випромінювання в момент аварії (10-15 мілірентген на годину) на 5 травня радіація зменшилася до двох-трьох мілірентген, а 8 травня знизилася до 0.15 мілірентгена на годину. Рівень радіоактивності у водних резервуарах Києва та області був нормальним в усі моменти» (Радянська Україна, 11.05.1986 р., № 107 (19612). В доповіді СРСР в МАГАТЕ (липень 1986 року) визначається, що рівень радіації в місцях проведення робіт з ліквідації аварії ніде не перевищував 3 мілірентгени на годину, так звідки взялися твердження Мінсоцполітики про те, що підвищеній оплаті підлягають тільки ті ліквідатори, які працювали в умовах переопромінювання вище 5, 20 та 100 мілірентген на годину? Цю радіацію теж «інопланетяни» вже після аварії в 30 кілометрову зону в пригоршнях принесли?
А як оцінювати розсекречені в 2013 – 2016 роках документи КДБ Української РСР, наприклад Тимчасові рівні допустимого радіоактивного забруднення від 12.06.1986 року № 129-254ДСП, за підписом Головного санітарного лікаря СРСР, які стверджують, що зони небезпеки залежали від рівня забруднення шкіри ліквідатора, і якщо цей рівень був вище 2 мілірентген на годину, то така зона була 3 зоною небезпеки, і оплата за весь час знаходження в ній повинна була бути 5 кратною? І якщо й існував норматив про 100 мілірентген на годину, то тільки для зовнішнього захисту, коли на шкірі ліквідатора рівень радіації був менший 2 мілірентген.
І останнє, вже навіть в книжках наводяться розсекречені данні Міноборони СРСР, які встановлюють, що твердження влади про відсутність в атмосфері в 30 зоні корпускулярного випромінювання (альфа, бета) не відповідає дійсності, і останній потужній викид бета – часток стався не 2 травня 1986 року, як офіційно повідомлялося, а 26 серпня 1986 року, а Мінсоц України не робить нічого для захисту інвалідів ЧАЕС, яким із-за занижених коефіцієнтів зон небезпеки не сплачують зароблену пенсію.
Є ще багато прикладів, коли Мінсоц України несе нісенітницю, розповсюджує відверту брехню, тільки для того, щоб не платити ліквідаторам зароблену ними державну пенсію. Не платити всупереч усім нормативним актам 1986 року… і здоровому глузду.
Чи потрібно таке міністерство інвалідам – ліквідаторам Чорнобильської катастрофи? – ми вважаємо що ні …
Учасник ліквідації
аварії на Чорнобильській АЕС
(квітень — травень 1986 року) –
Заступник голови правління
ВГО «Всеукраїнське об’єднання
Ветеранів Чорнобиля»
Віктор Гайдак
P.S. Це та інші питання: в тому числі щодо вшанування 26 квітня ходою пам’яті наших побратимів, яких вже немає поруч, з запрошенням всіх небайдужих до наших проблем, буде обговорено на з’їзді, про місце та дату проведення якого буде повідомлено Оргкомітетом найближчим часом.
ДЖЕРЕЛО:
Комментариев нет:
Отправить комментарий